Hvad er mentaltræning?

af Krista Koldborg Moeller

Kort sagt – styrketræning for hjernen?️‍♂️
Mentaltræning er i familie med mindfulness, og handler om bevidst nærvær.
Mentaltræning har dog den forskel, at den har en proaktiv styrke. Elitesportsudøver har benyttet det længe, og at den bliver mere og mere populær arbejdsmæssigt skyldes nok de dokumenterede effekter. De er nemlig ikke kun forbeholdt elitesporten – men kan i høj grad gøre os ” almindelig mennesker ” robuste.

Dokumenterede effekter:
?Forbedret søvn
?Øget ro
?Reducerer stress
?Reducerer depression
?Højner pytgrænsen

De proaktive styrker er:

?Bedre selvværd – troen på vi kan.
?Træning i målbilleder – indfri mål.
?Præsterer bedre – få det bedre.

Jeg har brugt mentaltræning siden foråret. Jeg har tidligere forsøgt meditation og mindfulness – men jeg kunne ikke finde ro til det.

Første gang jeg prøvede lydfilen med mentaltræning startede min hjernen også som den plejede – en masse usammenhængende tanker. Men gennem guidning fandt jeg frem til mit mentale rum – motionscenteret for hjernen. Og nu er jeg som sagt ret afhængig af det!

Når vi mentaltræner har forskning vist, at hjernen udløser myelin. Myelin har man desuden fundet ud af har en betydning for ADHD og en forebyggende effekt mod tidlige aldring som Alzheimers. Myelin skaber øget fokus og koncentration.

Hvad skal du gøre?

 Afsæt 15 min om dagen!

Robusthedscoaching

Når vi robusthedscoacher måler vi din robusthed – din her og nu temperatur. At skabe bevidsthed om hvilke skridt du skal tage mod det liv du ønsker – er den bevidste træning.

Den ubevidste træning lægger i mentaltræningen. Og når jeg kan – kan du også!

KONTAKT MIG HER HVIS VI SAMMEN SKAL TAGE DIT FØRSTE SKRIDT MOD ET ROBUST JEG!
De bedste hilsner
Krista

 

0 kommentarer

Indsend en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.

Pin It on Pinterest